Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Subjektivní vliv sociální reklamy na studenty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích.
ZAJACOVÁ, Veronika
Diplomová práce se zabývá méně známým druhem reklamy, a to reklamou sociální. Sociální reklama, především prostřednictvím emocionálních apelů, upozorňuje na celospolečenské problémy, špatné návyky lidí a usiluje o změnu chování, čímž chce zlepšit současný svět. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části, přičemž teoretická část nabízí ucelený pohled nejen na sociální reklamu, ale z části i na reklamu jako takovou. Objasňuje pojem sociální reklama, porovnává ji s reklamou komerční, popisuje její historický vývoj a definuje subjekty sociální reklamy. V práci je dále vysvětleno, jak sociální reklama ovlivňuje společnost, což se jí daří hlavně emocionálním vyjádřením daného problému a pomocí reklamních apelů. Přiblíženy jsou také konkrétní reklamní kampaně, a to podle nejčastější typologizace témat sociálních reklam. Výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a jeho cílem bylo zjistit, zda existují rozdíly v povědomí o sociální reklamě u studentů ZSF JU a EF JU a také to, zda má sociální reklama vyšší subjektivní vliv na studenty ZSF JU nebo EF JU. Tyto hypotézy se potvrdily a dokazují tak, že existují rozdíly v povědomí studentů o sociální reklamě dle studijního zaměření, a že sociální reklama působí více na studenty studující zdravotně sociální obory. Odpovědi respondentů z obou zkoumaných fakult se v mnohém lišily. Studenti se však shodli, že jim sociální reklama připadá prospěšná a chtěli by se s ní setkávat častěji. Studenti ZSF JU si zvolili jako své zaměstnání výkon pomáhající profese, což vyžaduje i osobnostní charakteristiky, kterými mohou být sociální cítění a touha pomáhat. Výzkum přinesl zjištění, že studentům společenské problémy nejsou lhostejné a sociální reklama na ně tak působí o něco více než na studenty EF JU. Výsledky dále ukázaly, že sociální reklama plní svůj účel, kterým je upozorňování na celospolečenské problémy, které se tak lidem mají dostat do povědomí.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.